Zapisz się na konsultację psychologiczną. Zadzwoń lub napisz:

574 09 44 38        kontakt@pracowniapomoc.pl

Dysleksja z greckiego (dys – słabo, źle; -leksja - słowo, wyraz).
Teraz na polski: specyficzne trudności w uczeniu się min. w czytaniu i pisaniu.
 
Brzmi strasznie?
Nie ma na to leków, bo to nie choroba. Zostanie z nami na zawsze? Prawdopodobnie tak...ale są metody i ćwiczenia, które mogą wspomóc dziecko w pracy z dysleksją.
W naszej głowie są obszary, które w przypadku dysleksji są mniej aktywne, a to z kolei może sprawić, że pojawiają się trudności w szkole.
Właśnie po to pobudzamy tą aktywność, by pozwolić na ‘naprawienie’ czytania i pisania.
 
Na czym musimy się skupić, by zrozumieć dysleksję?
Zrozumieć, że WSZYSTKIE zmysły dyslektyka potrzebują stopniowego ‘rozbudzenia’ obszarów językowych – np. specjalne metody nauki czytania.
Pamiętamy, że każdy jest inny, tak więc każda dysleksja będzie mniej lub bardziej wymagająca.
Uczeń z dysleksją potrzebuje, więcej czasu na rozwiązanie zadania, potrzebuje więcej przerw.
Dysleksja to widzenie obrazami, często lepsze efekty przynosi nauka poprzez wzrok np. zdjęcia, obrazy, mapy myśli.
Dzieci z dysleksją MOGĄ osiągać sukcesy w różnych dziedzinach, często mają talenty, które trzeba odkryć. Na tym polu nawet... WYGRYWAJĄ:
Albert Einstein, Picasso, Steve Jobs- tak, te znane osoby, również borykały się z dysleksją.
 
Nasze MUST HAVE:
 Nie dopuszczamy, do zaniżenia samooceny dyslektyka, to nasze priorytetowe zadanie. Pochwała rodzica, nauczyciela jest na wagę złota.
 Wszystkie dzieci z dysleksją potrzebują, tego by ktoś w nie uwierzył.
 
Agata Lüdtke
 

 

Dysleksja

02 maja 2021