Zapisz się na konsultację psychologiczną. Zadzwoń lub napisz:

574 09 44 38        kontakt@pracowniapomoc.pl

Często termin pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole kojarzy się nam z czymś trudnym, niezrozumiałym, po prostu ciężkim do okiełznania.
Czy rzeczywiście tak jest? Zdecydowanie nie!
 
Pomoc – tak! Dlaczego? Bo ma jasny cel: rozpoznanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości każdego dziecka, ucznia. Przykłady? np. dysleksja, dysortografia czy problemy z trudnościami emocjonalnymi.
 
Psychologiczno-pedagogiczna? Tak! Czyli wsparcie wielu specjalistów, którzy współpracują i łączą wiedzę w prowadzonych zajęciach, by osiągnąć zamierzone cele w pracy z uczniem.
W praktyce możemy oczekiwać, że uczeń np. skupi się bardziej na zajęciach, zwiększy chęć zdobywania wiedzy oraz będzie lepiej panował nad swoimi emocjami.
 
Udzielają jej: w szczególności specjaliści psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pedagogiczni.
Co jest ważne? Najważniejsza jest współpraca. Pomoc, o której mówimy jest nie tylko kierunkiem do pracy z uczniem, ale też wsparciem dla rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych czy dydaktycznych.
 
Świetnie byłoby, gdyby dorośli świadomie chcieli z niej korzystać – bo kto z nas rodziców nie potrzebuje czasami wskazówki, co dalej? Czy idę w dobrym kierunku? Skorzystanie z takiej formy pomocy może uruchomić pozytywną lawinę zdarzeń dla nas i dla dziecka.
 
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest kierowana do uczniów zarówno ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale też uczniów zdolnych...przekrój zajęć jest szeroki i zależy jakie wskazania do pracy są nam przekazane, ale o tym w kolejnych wpisach.
 
 
Agata Lüdtke

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

10 marca 2021